onsdag 23 juni 2010

Skicka presenter - några saker att begrunda


Skicka presenter
från nätet, via en leverantör (e-shop exempelvis) - vad ska man tänka på? Ja, förutom själva processen att hitta och välja ut vilken present som känns rätt, handlar själva aktiviteten och processen att skicka present såklart om att säkerställa så att logistiken kommer att funka. Och med logistiken menar jag att presenten kommer fram i tid och i oskadad skick. Detta låter kanske självklart, men jag har personligen haft erfarenhet av e-butiker på nätet som vare sig har skickat presenten i tid eller emballerat den på ett tillförlitligt sätt. Och då, mina vänner, kan det gå käpprätt åt skogen med den där presenten som var så viktig. Det finns sålunda två eller flera katastrofer att undvika: en present som kommer försent och som är trasig brukar sällan framkalla ömma känslor hos mottagaren. Och även om det inte är ditt fel, kommer presenten ändå att förknippas med dig. Att skicka present handlar därför mycket om att hitta en butik på nätet som du vet att du kan lita på, som kan leverera snabbt, tryggt och säkert. Ja, som vet vad de sysslar med helt enkelt.

Kundomdömen om att skicka present

Jag ska inte vidare i det här inlägget rekommendera några e - butiker, utan mer råda dig att kolla upp butikerna så gott du kan innan du genomför ditt köp. Det mest uppenbara är att undersöka vad andra kunder har att säga om företaget. Försök alltså hitta omdömen om att skicka present från leverantören ifråga. Läs företagets avtalsvillkor, policys och fraktvillkor. Lägg pusslet och bilda dig en uppfattning. Att företaget har funnits på nätet i massor av år är ingen garanti för att de kan skicka present med precision; visa stora aktörer blir tvärtom lata efter ett tag och inser inte att de tappar kunder om de inte levererar toppklass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar