onsdag 23 juni 2010

Skicka personlig present


Att skicka present som både är personlig, prisvärd och en present som kommer användas och uppskattas gång på gång är inte helt enkelt. Därför tänkte jag tipsa om just en sådan present i det här inlägget. Visst, det kanske inte gäller för alla, hur vi upplever presenter är förstås väldigt subjektivt. Men min erfarenhet av den här presenten är väldigt positiv, och jag kommer säkerligen att köpa och skicka den flera gånger om framöver.

Målgruppen för den här presenten är barn, jag skulle tippa i åldern 2-7 år, och presenten ifråga är en så kallad personlig sagobok. Själva konceptet går ut på att boken personifieras i texten så att barnet blir huvudperson och hjälte i boken. Därtill kan man välja tema för boken och det är inte svårt att hitta ett som passar: dinosaurier, fotboll, hockey, sjöjungfru, djungeläventyr, tomat och troll; i sagans värld är det bara fantasin som sätter gränser.


Skicka present med dinos!


Senast jag själv köpte och skickade en sådan här present var för bara ett par veckor sen när min systersson Martina fyllde fyra år. Jag visste att Martin var jätteintresserad av dinosaurier vilket gjorde det väldigt lätt att välja tema. Och enligt min syrra så vill Martin höra den här sagan varje kväll, om och om igen. I sagan är Martin hjälte och få bege sig, tillsammans med tre kompisar, till dinosauriernas förlorade värld för att uppleva hisnande äventyr. Exempelvis hittar du flera olika personliga sagoböcker här på Önskefoto.

Överhuvudtaget är mitt råd att alltid försöka skicka present med personlighet. Det brukar alltid bli bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar